Canal Estreta 220 m. 60º/III Gra de Fajol petit

dimarts, 24 de febrer del 2009
Publicat per Alpina

Després de que a les últimes sortides la gran quantitat de neu caiguda no ens va deixar fer cap activitat. Aquesta vegada varem decidir no anar gaire lluny.
Ulldeter, i mes concretament les canals del vessant nord del Gra de Fajol petit es converteixen en el nostre objectiu. I així el dimarts 24 de febrer a les nou del matí ens trobem al pàrquing que hi ha la vora de la carretera on s'agafa el camí del refugi d'Ulldeter.
Sense rastre de núvols a l'horitzó sembla que tindrem un esplèndid dia de sol, encara que la temperatura és baixa.
Ens equipem i enfilem en direcció a la paret,.just abans d'arribar al començament de la canal, ens adonem que el fort vent del nord (el Torb) a escombrat amb força molta quantitat de neu, encara i així hi ha neu de sobres per fer la canal i a mes a mes les condicions són de neu dura, perfectes per pujar amb seguretat.
Comencem a pujar pel conus, fins que arribem on es munta la primera reunió, per pendents de fins a 50º. Aleshores penjats en aquell lloc, comentem que és un luxe i un plaer poder disposar de dies entre setmana, ja que estàvem sols, tota la muntanya per nosaltres tres, cosa inimaginable el cap de setmana, que de vegades has de demanar tanda a l'hora d'intentar pujar per una canal.

Doncs dels tres o quatre ressalts que es poden trobar a principis o final de temporada, nosaltres nomes vam trobar gel al primer i segon ressalt, amb molt poca dificultat ja que i havia un bon gruix de neu dura. També ens va resultar un tant estrany que les reunions comptessin amb parabolts i inclús l'ultima amb cadena com si fos escalada esportiva a l'alta muntanya. La resta de la canal amb neu dura fins a la carena on la sortida ens deixa molt a prop del cim al que vam arribar a les 14:00h.

Després de fer les fotos amb un sol espaterrant, un glop d'aigua i mig entrepà varem començar la baixada pel coll que separa els dos Fajols (petit i gran) fins el cotxe.

Aquesta vegada si que hem triomfat!!

------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------------